HTML

Friss topikok

  • Winry_chan: Szia! Én az Fma-s csapatból Al voltam. Imádlak titeket!! Mindig olyan jók vagytok!!! Mi majd tava... (2010.11.25. 21:15) Libabőrös MondoCon
  • Szunya&co: Halihó Most olvastam a cikket, tök klassz. Egyetlen iciripici apróság ami miatt a képregény fanok ... (2010.06.17. 10:34) Elárasztom a sajtót? lol... na persze XD
  • Sen: @Tune-chan: Köszi XD hát igen a legtöbb ember lélekben szavazott, mi is csak szervezői segítséggel... (2010.04.28. 18:56) Sakuracon 2010 - BATáros szemmel
  • Sen: @Tune-chan: Nahát rájöttem, hogy erre tudok válaszolni XD Bocses >_<" Szóval nagggyon köszi ... (2010.03.01. 12:06) Próba cseresznye

Sen világa

Egy blog mangáról, animéről, cosplayről, ezek készítéséről vagy épp bármi másról, amihez épp közöm van.

2011.05.19. 01:11 Sen

Tavaszi Mondocon 2011 – Seny féle élménybeszámoló

Címkék: anime performance manga 2011 con cosplay batár mondocon

Ha azt mondom, hogy ez a con siralmasan kezdődött, akkor azt hiszem nem dramatizálom túl a dolgot. Egy héttel a con előtt még a fele jelmezmennyiség hiányzott, újra kellett szerveznünk a műsort Bandi kilépése miatt, és akkor még nem vettük számításba az egyéb lelki és egészségügyi válságokat, amik végigsöpörtek a csapaton, valamint, hogy már sehol sem lehet kapni csillagszórót, és a sárga fújos Got2be-t . Ugyanakkor mind egyetértettünk abban, hogy a con és a cp tartja bennünk a lelket, hiszen ez egy olyan előadás lesz, amilyet még sosem csináltunk – nem csak a karakteralakítások és a pirotechnika miatt, hanem mert mind tisztában voltunk vele, hogy ez az utolsó alkalom, amikor így színpadra állunk. Ilyen vegyes érzelmekkel vágtunk neki a connak.

Péntekre természetesen megvoltak ismét a világmegváltó tervek, mint a koradélutáni indulás, a világosban felérés, és a próbálás, de persze mondanom se kell, hogy egyik se jött össze  - Epic Fail XD Olyannyira nem, hogy konkrétan csütörtök éjjel elfogyott az aranyszínű szalagom, így péntek reggel még anyagbeszerző körúton voltunk, és valamikor délután 5-6 körül jutottunk el arra pontra, hogy most már csak pár dolgot kell csinálni a jelmezeken, de azt majd pesten. Gyors bevágódtunk a kocsiba olyan 7 óra körül, és csak úgy suhantunk végig az autópályán.  Kissé rontott az utazás körülményein, hogy a rövid idő alatt a szélvédőre lerakódó milliónyi bogártetemet egyszerűen nem tudtuk levakarni, mert mint kiderült nincs ablakmosó folyadék, csak valami hab állagú cefre szagú dolgot lövellt ki a kocsi – brutál volt XD

Aztán végülis este 10 körül meg is érkeztünk Weshez – ismét itt csöveztünk mind. Az epic fail hangulatot tovább növelte az, hogy behalt a lift így cipekedhettünk fel a hetedikre – mondanom se kell, hogy utána masszív fetrengés következett XD De persze nem volt idő meghalni, hiszen Wes, Tike, Cero meg én indultunk a másnapi nintendo crafton, és naná, hogy egyikünknek se volt befejezve a jelmeze XD így még késő este is ragasztottunk, lakkoztunk, varrtunk, festettünk – igazi conos életérzés. De végülis olyan éjjel 2 körül kidőltünk és mielőtt észrevettük volna, már másnap is volt.

A szombat a szokásos életképpel indult – én keltem fel a legkorábban, majd a fürdőből kivánszorogva szembetaláltam magam a sutyiban mosogató és takarító Wessel – tudtam, hogy nem bírja ki szimmetriagyártás nélkül XD Ezután még közel másfél órányi masszív szenvedés és semmittevés következett, majd mi nintendosok összekaptuk magunkat, bevágódtunk a kocsiba és irány a con. Odaérve enyhén frászt kaptunk a sor méretétől, tekintve, hogy kb. volt fél óránk, hogy odaérjünk zsűrizésre, de szerencsénkre hamar kiderült, hogy az csupán a helybenvevős sor, így mi csak odasétáltunk a másik kapuhoz, majd meg is kaparintottuk a jegyeinket. Gyors tipli fel a cp öltözőkhöz, ahol kicsit sem meglepő módon még javában folyt a craftmezőny zsűrizése. Mondanom se kell übernoobnak éreztem magam a kis ruhámmal és botommal a kamionnyi páncélok szárnyak és fegyók közt XD Aztán lassan, lassan, nagggyon lassan elfogytak a craftosok, és ott maradt a kemény 5 fős nintendo mezőny. Igazából vicces volt, hogy már akkor tudtuk, hogy Rhysa kőkeményen ráver mindannyiunkra, iszonyatosan igényes lett a Zelda jelmeze, hatalmas respekt neki :D

A mi zsűrizésünk viszonylag gyorsan lezajlott, az igazat megvallva nem is sok mindenre emlékszem belőle, csak a pokémonos kvízkérdésre XD Miután átestünk a hivatalos mustrán leviharzottunk a nagyterembe, hogy megnézzük a craftversenyt. Az egyéni mezőnytől megint nem voltam úgy elájulva, de lehet ez az érzés csak azért van bennem, mert a Szekta csapat egyszerűen alázta a komplett mezőnyt. Elmondhatatlanul brutális amit ők műveltek, és az, hogy übergyilkos jelmezek mellé még a here comes the king-re vonultak fel pofátlanul epiccé tette az egész ottlétüket XD Ugyanakkor a csoportosok közül még kiemelném természetesen az Otaku-t akik tényleg nagyon odarakták magukat, és Yun napi hisztijeiből tudjuk, hogy mennyit szenvedtek, de ez a verseny kicsit predesztinált volt na, valljuk be a szekta ellen esélytelen volt bármelyik másik csapat XD Továbbá kiemelném a Turmixos lányok Twewy cp-jét, szeressük azt a játékot nagyon, valamint a Crystallis duót, akik iszonyatosan jól néztek ki, nagy respekt nekik is.

Ezután amint vége lett a craft versenynek, rajtunk nintendosokon volt a sor – mondanom se kell, hogy rohadtul nem tanult be senki koreográfiát, mindenki az impróra nyomult – az már más kérdés, hogy nekem ez pl. gyenge oldalam, olyannyira, hogy mosolyogni is elfelejtettem – oké őszintén mondom, marhára fostam, hogy egyedül kell a színpadra mennem, eddig csak és kizárólag csapatosan voltunk ott fent, most meg 45 mpig egyedül kellett kitöltenem azt a 6x8 métert – de szerencsére nem blokkoltam le annyira, hogy ne mozduljak meg, így kétszer háromszor más beállásba raktam a botot, és amint elhallgatott a zeném már le is rohantam XD Ezután jött Cero, aki viszont hihetetlen átéléssel epiceskedett a színpadon, és bár a paróka lerántása némileg epic fail volt még így is nagyon odarakta magát *_*

A verseny után természetesen a fotózás következett, és ekkor már úgy kezdtem rádöbbeni, hogy nem is igazán szeretek pózolni XD De végülis túlestünk ezen is, és nagy lendülettel megindultunk az árusok pavilonja felé – nah ez hatalmas bukta volt – ez volt az első olyan conom, amin semmi, de semmi olyat nem láttam amit szerettem volna megvenni. Pedig nem vagyok én olyan válogatós, elég széles skálában fanolom az animéket és a mangákat, de semmi olyan must have dolgot nem láttam. Leginkább persze Fairy Tail, és Bakuman mangát kerestem, de sehol semmi. Masszív csalódottság :S

Így hát nem is időztünk ott sokáig, Ceroval mászkáltunk inkább egy órányit, olyan céllal, hogy megtaláljuk a többieket, de persze nem jött össze – maradt hát a telefonos megoldás. Összeszedtük a con-közelben tartózkodó csapattagokat és gyors elugrottunk próbálni. Helyszín – a Csillogj ha tudszos próbán felfedezett eldugott parkoló XD Persze a kellékeket rohadtul elfelejtettük elhozni, de azért sikerült lebonyolítanunk egy órányi kőkemény próbálást, így már megnyugodtunk a másnapra való tekintettel, és visszarobogtunk az eredményhirdetésre. Viszonylag keveset kellett várnunk, és voltunk annyira bezombultak, hogy csak szétfolytunk a székekben és néztünk ki a fejünkből. Nagy meglepetések senkit sem értek, a cosplay díjat kapcsán – gyakorlatilag szinte minden úgy zajzott ahogy azt megtippeltük. Nem is időztünk sokáig, dumáltunk kicsit Yunékkal, gratuláltunk Rhysának és haza is mentünk.

Hazaérve győzködtem West, hogy kapcsolja már be a tvt mert megy az eurocosplay, majd pár percnyi tömör értelmű beszélgetés után mindketten rájöttünk, hogy valójában az eurovízióra gondolok XD Háttérzaj tehát megvolt Tike pedig nekiesett hajamnak, ugyanis nekem másnapig ki kellett szőkülnöm O_o Mondanom se kell, hogy végigparáztam az egész műveletet, még sose voltam szőke és nem is akartam az lenni, de most nagyon nem akartam parókát Lucyhez XD De végülis megtörtént a nagy átalakítás, és ami a legmeglepőbb, hogy egész jól áll XD Ez után már nem sok érdekes történt, nyugtáztuk, hogy az eurovizió egy marha nagy epic fail, majd kidőltünk, kivéve Manót és Patyát akik az éjszaka közepén még elmentek valami karaoke bárba, és utána reggel négyig csúszdáztak valami játszótéren – no comment XD

Vasárnap reggel történelmi pillanat tanúi lehettünk – nem én keltem fel először XD Tike max hangerőre tolta a perf zenéjét és azzal keltett minket, válaszreakcióként természetesen mindenki elküldte a faszba XD Aztán Ceroval erőt vettünk magunkon és elkezdtünk kizombulni az ágyból, hiszen neki még be kellett tüskézni és fújni a haját Natsuhoz. Kisebb küzdelem árán sikerült a kívánt formába lőni a haját, ami rohadt nehéz volt a sárga got2be nélkül T_T Ezután már csak a fújás maradt, amihez két flakon rózsaszín sprayt is bespájzoltunk, tudniillik Ceronak rohadt sok haja van XD Először a Wes által vett verziót küldtem rá a hajára, tökéletes Natsus színárnyalat, teljes boldogság, viszont még egy két tincsrész nincs teljesen lefedve, így gyors előkaptam a másik, pécsen vett flakont, megráztam és elkezdtem fújni. Hát vattafák. A partykellékes boltban a nő két fajta rózsaszín sprayt mutatott – az egyik sima a másik csillámporos – mondta – akkor naná, hogy a sima kell, mondtam én és azt vettük meg. Erre basszus elkezdtem fújni és ilyen brutálisan ezüstös metálrózsaszín szar színe volt az egésznek. Hát fákk, akkor milyen lett volna a csillámporos – diszkógömböt fújt volna ki vagy miarák?
De végülis a nagy partykellék szídás közben mindenki elkészült, és két részletben átfurikáztunk a conhoz – jobban mondva háromban, mert félúton Wes rájött, hogy tökre otthagyta a pisztolyát a konyhaasztalon, úgyhogy mehettünk érte vissza XD

A conra érve rájöttem, hogy nagyon de nagyon fázok, és hogy szívás lesz a kint lét. Gyors beporoltunk a nagyterembe a függöny mögé, ahol a szervezők nyugtázták, hogy végre megvan a BATár. Még volt valamennyi időnk a verseny kezdetéig, így mindenki nekiállt futkosni mint a mérgezett egér – Cero a kamerát és Hermant vadászta, Peti vízért rohangált, majd visszajött és közölte, hogy egyik csap alá se fér be a nagy felmosó vödrünk, így Wes és én indultunk el kommandóra. Felmerülhet a kérdés, hogy mire kell egy vödör víz – nos nem bíztunk eléggé abban, hogy megfelelő időpontban fognak kialudni a tüzijátékok, és a közönségbe mégse dobhattuk őket XD Wessel megcéloztuk a női mosdót, és odafele sikerült szerezni egy kétdecis műanyag poharat – ez után az a gyönyörű művelet következett, hogy én tartottam a vödröt ő meg a csapból merte a vizet pohárral XD Az egyik arra járó szervező meg is kérdezte, hogy ez mire kell, mi meg válaszoltunk, hogy a színpadra biztonsági okokból – ő meg – akkor biztos ti vagytok a BATár XD Úgy tűnt, hogy a szervezők közt ment a riadólánc, hogy mi gyújtogatni akarunk a színpadon, persze ehhez előzetes engedélyt kertünk de sose lehet tudni XD

Miután sikerült megszerezni a vödörnyi vizet visszatipliztünk a színpad mögé, ahol Patya egyből rácuppant a vödörre, hogy véégre inni - gyanítom ő nem tudta, hogy az egy felmosó vödör, amiből reggel csak kikaptuk a felmosó fát XD
Ez után némi várakozás, és egy-két perf és már rajtunk is volt a sor. A legviccesebb az volt, hogy a konferálónak csak annyit kellett kérdeznie, hogy ki ismeri közületek a BATárt – és már meg is kaptuk az első masszív sikoly és taps áradatot. Innentől kezdve már sínen éreztük magunkat, nem volt se lámpaláz se izgulás, csak élvezet.
Igazából ennek a perfnek tényleg csak az volt a célja, hogy mindenki olyan karaktert kapjon, aki olyan, mint ő, így mindenki nagyon jól érezte magát az adott szerepben, és sikerült élethűen hozni a figurákat. Azt hiszem ennél lazábban és gördülékenyebben még sose ment perfünk, olyan természetesen ment minden, és iszonyatosan élveztük, talán jobban, mint eddig bármelyik előadásunkat. Kis szépséghiba volt, hogy az önmagunkat kifigurázó robbanásnál sikerült úgy vetődnöm, hogy elhagytam a fél pár cipőmet, majd utána a tüzijátékos résznél valahogy sikerült úgy meggyújtanom a sajátomat, hogy izomból megégette a kezemet, pedig nem először csináltam ezt XD De ezek is csak vicces bakik voltak az előadás eufóriájában – és bár a cím epic fail volt, nekünk ez a perf egyértelműen epic win, mind imádtuk :D

Gyors cidris fotózás odakint és már poroltunk is vissza nagyterembe megnézni a perfet. Azt hiszem csak 2-3 előadást hagytunk ki, igaz ebből az egyik pont a hetaliás volt, ami tarolt az eredményhírdetésen. És ha már a perf mezőnynél tartok, akkor jöjjön egy kis Seny féle szubjekív véleményezés – no persze nem fogok kitérni minden előadásra, csak úgy általánosságban. Alapjaiban véve egy igen erős mezőny volt ez a mostani, viszont rettentően homogén. Nem is emlékszem, hogy lett volna mégegy ilyen mezőny amiben ennyi tánci volt. A tavaly őszi mezőnyhöz viszonyítva ebből a szempontból gyengébb volt ez a perf verseny, viszont általánosságban javult a minőség, csak pár olyan előadás volt, amit abszolút gyengének mondanék, márpedig elég kritikus vagyok e téren. Amit elég viccesnek tartottunk, az az volt, hogy rengeteg „BATáros-elemmel” találkoztunk, nem csak zenék de műsorelemek terén is. Gyanítjuk volt egy bizonyos előadás, ami kifejezetten figurázni próbált minket bizonyos részeivel, de erre inkább nem térnék ki. Amiket kiemelnék tetszés terén: az Otaku – nagyon megérdemelték a koreó díjat, és örülök, hogy Yun végre részt vehetett egy táncos perfben (nálunk ez nem adatott meg neki xD), a TurmiX – nagyon bírom a csajokat és a táncaikat, és azon a füvönhempergésen még most is besírok XD ; a CSAK csapat – mert bár sok elemük ismerős volt saját perfekből, de mégis egy jó poénokkal teli, gördülékeny perf volt, és végül a Hetália, amit csak utólag videóról láttam, és bár én abszolút taszítom magamtól a hetát, ez egy nagyon hangulatos, és látványos perf volt, respekt.

A performance után vadásztunk szavazólapokat, és tettünk még egy próbát az árusoknál – persze sikertelenül, elmentünk mekibe, de csak egy üres épületet találtunk, így elmentünk egy másikba is XD Szereztünk némi kaját, majd vissza is mentünk a conra, egyenesen a nagyterembe. Külön köszönet Yunnak, hogy rám ruházta a sushit, amit már nem bírt megenni, így ez ismét egy sushievős con lehetett :D Volt egy rakat AMV aztán kis csúszással de jött az euro cosplay. Hogy őszinte legyek amikor megláttam az indulók listáját az első gondolatom az volt, hogy már herótom van a trinity blood cosplayekből – de komolyan, mintha nem létezne más brutálnehéz és aprólékos jelmezekkel operáló manga vagy anime. Nagyon unom már, így elég elfogultan álltam a mezőnyhöz, de tény, hogy mind a négy lány nagyon jó jelmezekkel jött. Legnagyobb sajnálatunkra Rhysa nem tudott eljönni (igazából eléggé beparáztunk, hogy a tegnapi gratuláció során tőlünk kapott el valami nyavalyát, de szerencsére utólag kiderült, hogy nem XD) Előadás tekintetében Tazzie tetszett a legjobban, viszont az a ruha már az előző eurocosplayen is túlválasztott volt, így végülis másra tettem a voksom.

Már nem volt túl sok idő eredményhírdetésig, így maradtunk a nagy teremben, ott legalább nem fagytunk halálra, viszont az ipari mennyiségű AMV biztos, hogy agykárosító hatással volt rám. De még ha nem ismételték volna a fél órával előbb levetítetteket. Szó se róla voltak igazi gyönygyszemek, amik tényleg felélénkítették az embert, de a többségükről ez nem volt elmondható. Igazából kifejezetten örültem volna egy két klasszikus darabnak, mint a Shounen bushido vagy a Sail on.
Persze idővel eljött az eredmény hírdetés is, amiről kicsit vegyes érzelmekkel jöttünk ki. Örültünk, hogy Yun és az Otaku megkapták a koreó díjat, mert nagyon megérdemelték. Örültünk, hogy megint minket találtak a leghumorosabbnak, és a közönség díj jelöltjeinél is ott voltunk. Aminek nem igazán örültünk, hogy a TurmiXos lányok nem kaptak díjat (mi minimum egy közönséget tippeltünk volna nekik) illetve kicsit csalódottak voltunk, hogy nem kaptunk jelölést a karakteralakítás szekcióban. Igazából ez volt a titkos vágyunk, hogy csoport szinten kapjunk jelölést ebben a kategóriában, de úgy tűnik nem voltunk elég jók hozzá, persze azért nem szomorkodunk hiszen nyertünk is, és ezúttal meglepően bőkezű volt a díjazás, és hogy Yurikot idézzem, „még mindig ti vagytok a legnépszerűbb cosplay csapat” :D Gyakorlatilag ezzel a mondattal zárult a con is, hiszem az eredményhírdetés után már csak egy kis időnk maradt beszélgetni, summázni a cont, majd eljött a búcsú ideje és magunk mögött hagytuk a cont, és vele együtt az utolsó BATáros fellépést is. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sen17.blog.hu/api/trackback/id/tr282915605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása